מכתב לחבר מיו"ר החברה הנכנס

בראשית דבריי אברך את דר' אהוד ראט וחבריי הוועד היוצא על תרומתם להתפתחות ויציבות החברה לרפואת ספורט. כולי תקווה שחבריי ואני נדע לנצל את הזכות הגדולה שנפלה בידינו ונמשיך לפתח את החברה למען עתיד רפואת הספורט בישראל.

מוטיב עיקרי שמלווה אותי עוד מימי הראשונים בחברה הוא התפיסה שיש כאן "אוסף מיוחד של בעלי מקצוע". כשאני נשאל מדוע לקחתי תפקיד נוסף זה, עם שיחות וועידה, ישיבות ארוכות ונסיעות רבות, תשובתי הכנה היא שאני נהנה מהאנשים איתם אני עובד, ומהיכולת לתרום להתפתחות המקצוע הרפואי המיוחד שלנו. חלום חיי היה לחבר את הספורט לרפואה, והנה אני מגשים זאת במישור המקצועי והציבורי גם יחד.

דבר ראשון שעשיתי כיו"ר החברה לרפואת ספורט, הוא "לרתום" את קודמי לתפקיד ל"כהונה חדשה" כיו"ר היוצא של החברה לרפואת ספורט, כי חברה בריאה נסמכת על הניסיון שלה. יחד, חבריי הוועד הנוכחי, עם ניסיון רב-השנים של יו"ר וחבריי הוועדים הקודמים, ננסה לקדם נושאים רבים, ובניהם:

  • מיצוב החברה לרפואת ספורט: החברה שלנו היא הגוף הרשמי והעיקרי שמוביל את רפואת הספורט בישראל. דר' ראט וחברי הוועד היוצא פעלו ל"איחוד" השורות ומיצבו אותנו במקום טוב יותר. חלק מהליכים אלו צלחו וחלקם לא. חברי הוועד הנכנס ואני מתחייבים להמשיך בדרך זו, כי רב המשותף על המבדל ביננו.
  • חזון 2030: אנו, חברי הוועד הנכנס, מתחייבים לקדם את החברה למימוש "חזון 2030", אותו נתבקשתי להציג בכנס יו"רי האיגודים והחברות של הר"י, במאי 2016 (פרטים על חזון זה יופיעו בניוזלטר הבא).
  • נראות ושקיפות: הוועד הקודם חידש את אתר החברה, ואנו מוסיפים כעת מסורת חדשה של ניוזלטר ותכנים חדשים באתר. נראות האתר תגדל בהדרגה ותהפוך אותו למקור תוכן ואירועים עיקרי לחבריי החברה. סיכומי ישיבות הוועד הועלו לאתר, וכל החלטה משמעותית שלנו תובא לידיעת החברים בשקיפות מלאה. נרצה לדעת מה דעתכם, ולשם כך נשתמש במשאל או שאלון שיאפשרו לנו לגבש טוב יותר את עשייתנו למען החברה.
  • ביזור פעולות הוועד: לפי התכנית שהצגתי באספת הבחירות, הקמנו תת-וועדות לפעילויות השונות של הוועד ובהן וועדות "חינוך והדרכה", "חברים וקבוצות עניין", "תקציב ונסיעות", "כנסים וימי עיון", "אתר ועיתון". את הוועדות מובילים חבריי הוועד, והן פתוחות לכל מי מכם שמעוניין לתרום מניסיונו, ולפי שיקול יו"רי הוועדות.
  • התמחות ברפואת ספורט: וועדת חינוך והדרכה כונסה והחלה בבחינת דרך אפשרית לקידום התמחות ברפואת ספורט בישראל. הוועדה תקבל ייעוץ מהמועצה המדעית בהר"י, ותלמד מניסיון העבר של האיגודים הוותיקים ומתוכניות בינלאומיות כגון התכנית להתמחות כלל אירופאית ברפואת ספורט.
  • הכנס הבינלאומי השנתי: יתקיים השנה ב-26 ו-27 לספטמבר, 2016, במתכונת ספורטיבית ודינאמית. הודעה מפורטת תצא על כך בקרוב.
  • קבוצות עניין: ההון העיקרי שלנו הם חברי החברה וקבוצות העניין הן מנוע צמיחה עיקרי שלה. הצטרפו לקבוצות אלו וגבשו הצעות לפעילות, ואנו ניתן "גב כלכלי" למימושן. לדוגמא, קבוצת העניין בפיזיולוגיה של המאמץ תקיים ב-8.4 מפגש שני השנה (ו-4 מאז הקמתה מחדש), עם הרצאות מדעיות ודיון בהגדרות אקדמיות ומקצועיות לתחומי העיסוק של חברי הקבוצה, ובגיבוש תכנית שנתית לפעילותה. חבריי החברה ישתתפו בפעילויות אלו ללא תשלום, בעוד האחרים ישלמו את עלות האירועים (יש תמורה ל"אגרת החבר").
  • קורסים מקצועיים: וועדת חינוך והדרכה מקדמת הקמה והפעלת קורסים ייחודיים לרופאי תחרויות ורופאי קבוצות. פרטים על כך יפורסמו בניוזלטר הבא.
  • וועדת ביקורת: וועד החברה קורא לחברים להתנדב לוועדת ביקורת של החברה. תחום חשוב זה לבקרה וניהול נכון של החברה, יאפשר לכם להכיר את פעילותה וללמוד כיצד ניתן לתרום ולנהל אותה כראוי. כל זאת מול וועד חברה שדוגל בנראות ושקיפות מלאים, אשר יקלו על וועדת הביקורת בביצוע תפקידה. באספת חברים של הכנס הבינלאומי השנתי, ב-27.9.16, נקיים בחירות לוועדת ביקורת. כל מי שמעוניין להתנדב לתפקיד חשוב זה, מוזמן להעביר לנו את בקשתו בהקדם.

אנחנו נכנסים לתקופה קריטית בהתפתחות רפואת הספורט בישראל. תקופה אותה נקדיש להגדרת "חזון 2030" של החברה ולדרכים למימושו. בתקופה זו נעסוק בהרחבת מעגלי חברים, בפיתוח התחומים השונים בחברה ומיצובם בקהילה הרפואית, עם הקפדה על סטנדרטים אקדמיים ראויים ותרומה חיובית לבריאות הציבור. נתניע את ההתמחויות ברפואת ספורט, נבנה תשתית כלכלית לתמיכה בפעולות הנ"ל, ונהייה קשובים לקהל החברים, תוך שמירה על פרספקטיבה ראויה, חוש הומור ורוח חברית.

אני מאחל לכולנו שנדע לתרום וליהנות מהדרך, תוך שמירה על איזון בריא בין משפחה, עבודה, חברים ושאר הדברים החשובים באמת בחיים.

בברכת בריאות פעילה ושלמה,

דר' רון גולן

נ.ב. לקריאה נוספת בדבר הוועדות השונות וקבוצות העניין, חפשו באתר את סיכומי ישיבות הוועד.
הערות/הארות בנושאים הרלוונטיים לפעילות הוועד + הוועדות השונות תתקבלנה בברכה.

פורסם בקטגוריה חדשות , מאת מערכת החברה לרפואת ספורט בישראל.