מגזין ספורט פלוס. החברה לרפואת ספורט ופיזיולוגיה של המאמץ

דבר העורכים

לקראת 2015 ועד החברה לרפואת ספורט החליט לייסד כתב עת מקצועי רב תחומי על בסיס קליני המתמקד בטיפול בספורטאי החובב והמקצוען. כתב העת נועד בין השאר למלא את הצורך בתקשורת רב תחומית של כל העוסקים ברפואת ספורט ופיסיולוגיה של המאמץ. בשמי ובשם ועד החברה לרפואת ספורט אנו שמחים להציג לפניכם את הגיליון הראשון של כתב העת "ספורט פלוס" הכולל מאמרים בתחום הפיזיולוגיה, אורתופדיה, פיזיותרפיה ותזונה לצד מדורים בתחומים שונים כגון התאמת אופניים, טיפים לאימון ועוד. שאיפתנו היא לכסות תחומים רבים ככל האפשר בנושאי אימון, כושר, פציעות ומניעתן, תזונה, פסיכולוגיה, טיפול ניתוחי ושיקום והדבר יבוא לידי ביטוי בגיליונות הבאים .

הוצאת הגיליון הראשון לאור מתאפשרת הודות למאמץ רב ולשיתוף פעולה בין חברי הועד, לכותבי המאמרים והמדורים, שבאדיבותם השקיעו מזמנם וניסיונם. לדר' איל עמר, סגן עורך גיליון זה, שהינו חוקר מנוסה שאמון על ריכוז החומרים המקצועיים ועריכתם וחברת תרו מעניקת החסות לכתב העת שאפשרה ליישם ולהוציא אותו אל הפועל. בהזדמנות זו אני קורא לרופאים, פזיולוגים, תזונאים, מאמנים וכל העוסקים ברפואת הספורט ופיסיולוגיה של המאמץ בתחומים השונים לשלוח מאמרים ולעזור
לבסס את העיתון בקרב אנשי המקצוע וקהל הספורטאים. תרומת העיתון תבחן לאורך זמן באיכות המאמרים שיתפרסמו, ערכם הקליני והיישומי.
הגליונות הבאים יעצבו בהדרגה את דמותו של כתב העת שלנו עם מאמרים על מצבי חירום ברפואת ספורט, שיקום לאחר ניתוחים שונים, הצגות מקרה ייחודיות, מצבי חירום לבביים, שיטות ניתוחיות חדשות, ועוד. כתב העת שואף לשמור על צביון מדעי, יחד עם זאת מתוך רצון לתת ביטוי לכל העוסקים בתחום, המערכת גמישה לשילוב מאמרים בנושאי מחלוקת, טיפים שונים ונסיון אישי.
תקוותנו כי העיתון ישמש כלי עזר לתקשורת בין המטפלים מתחומים שונים בספורטאי ומקור ידע שימושי רב תחומי. אנו מצפים לתגובות, רעיונות לשיפור ומאמרים שיעזרו להשיג מטרה זו.

ד"ר אהוד ראט, עורך מדעי
יו"ר החברה לרפואת ספורט ופיסיולוגיה של המאמץ

ד״ר אייל עמר עורך משנה

לגיליון הראשון של כתב העת לחצו כאן

פורסם בקטגוריה חדשות , מאת מערכת החברה לרפואת ספורט בישראל.